Easy like a Sunday morning, afternoon, evening.

Idag är och har det varit söndag på alla sätt och vis. Vi tog sovmorgon ända till klockan tio och slog sedan läger på stranden. Där har vi legat parkerade precis hela dagen. Endast med undantag för en liten tur i gamla stan för att införskaffa nödvändiga picknickingredienser. Jag och Luca hann nog lyssna igenom hans låtlista både två och tre gånger och till slut bestämde vi oss för att Lionel Richie fick stå för dagens ledmotiv. Lionel. Well, han är väl inte en jättehäftig kille, men sjunger helt enkelt om en söndag. Nästa gång ska vi vara lite mer kreativa, jag lovar.

Inte så mycket att förtälja om en skön söndag som denna mer än att vi klarade oss från att bli attackerade av hajar och sälar och att jag har hoppat på en intensivkurs i italienska. Utan att behöva säga ett ord kan jag nu, bland annat, beställa mat och dryck och till och med uttrycka att jag vill att det ska ske fort. Vilket briljant språk! Kan dock inte pratas på djupt vatten. Det är sanning. Vi har provat.

Kvällningen är här och vi avrundar dagen på ett söndagsvis. Ladies. Gentlemen. Det är dags för mig att se The Notebook. Jag är mycket laddad och efter att ha skrattat konstant hela helgen kanske det behövs lite lip också. Trevlig kväll, gott folk!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Så nu till det det viktiga, vad tyckte du om filmen??

Postat av: Namita

ÄNTLIGEN!!

2009-09-28 @ 11:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback