God natt från Nice.

Efter plugg, studentmiddag (Pärlans favvo, korvochmack), dagens poteniellt bästa stund, kvällsduschen, och Two and a half men-maraton dubbat till franska (Mon oncle Charlie) är det nu snart läggdags. Skönt, kan tyckas, eftersom man faktiskt blir rätt trött av att anstränga hjärnan till max med detta språk och sedan spendera dagen i solen. Mycket tröttsamt. Jag vet! Javisst, skönhetssömn behöver vi väl alla? Sängen jag sover i är skön, men sömnen störs dock av två saker. Nummer ett: noise! Det är helt galet vad det lever om på gatan utanför. Och särskilt på natten. Det kör förbi bilar, motorcyklar, lastbilar i full karriär. Att stänga fönstret är tyvärr inte ett alternativ då vi behöver allt syre vi kan få i denna varma lya. Nummer två: mygg! Även där skulle man ju så gärna vilja stänga fönstret. Myggen, eller vad det nu är, måste vara av någon slags monstervariant. Vi har båda fått gigantiska myggbett överallt. Och bara nattetid. 

Men, jag önskar ändå att detta ska bli en någorlunda god natt för jag är faktiskt ganska trött.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback