Det vi gör, gör vi för att lära oss.

Igår var det stora städdagen. Idag var det stora shoppingdagen. Fast den blev inte så jättestor. Köpte lite nödvändiga saker till vårt hem bara. Så nu känns det verkligen som att det är vi som bor här. Mitt i vår shopping står Sandra och tar ut pengar och jag råkar av helt oklar anledning hamna i ett samtal med två fransmän, varav en är ordningsvakt i gallerian vi befinner oss i. Oh mon Dieu. Typiskt mig då. Vi pratar ett tag och det hela slutar med att jag har en kontakt i min telefonbok som heter "Fransman Köpcentrum". Denna fransman har dock ingen kontakt som heter "Svenk Tjej". Tillräckligt med lady är man väl ändå för att inte lämna ut sitt nummer till vem som helst. Eller? Enbart i studiesyfte tänkte vi i alla fall placera oss på en bar och ta ett glas vin ikväll. Dyker det upp två fransmän från en galleria får vi ett utmärkt tillfälle att öva vår muntliga språkfärdighet. Japp. Allt vi gör är för att lära oss det franska språket eller anamma den franska kulturen. Det var därför vi åt crêpes med nutella tidigare idag. Allt för kulturen.


Kommentarer
Postat av: Claude

Har du lärt dig säga "Jag heter Claude" på franska?

Om inte så kan jag lära dig:



Je ma bli bleu



Om det går fel kan man säga:



Oh, de foff.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback