Vi samlar kulturpoäng: Villa Kerylos.

Idag har vi turistat lite. Varje vecka anordnar skolan någon slags aktivitet som man kan hänga med på om man vill. Idag var det två ryssar, två japaner och så jag och Sandra som valde att hänga med till Beaulieu-sur-Mer och kolla in en massiv villa som en känd fransk arkitekt lät bygga under tidigt 1900-tal i sann grekisk anda. Det var verkligen vackert. Och en väldigt trevlig upplevelse då man fick en liten telefonlur med sig så att man under sin vandring kunde ringa ett nummer och få berättat för sig vart man befann sig. Lite kuriosa och historia. Och även språkkurs eftersom allt var på franska. Jag gilladere.

Detta besök tillbaka i tiden till de gamla grekerna fick mig verkligen att vilja lära mig grekiska. Jag försökte dechiffrera de grekiska bokstäverna och kom faktiskt ihåg ganska många. Språkkurs is the shit, så nästa stopp kanske blir Aten? Eller nåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback