Tolv timmar = Skavsår!

Jorå, idag blev det en tolv timmars arbetsdag. Men kul hade vi och dagen gick oförskämt fort faktiskt. Bortsett från det mindre kaos som uppstod när the food guy kom (en halvtimme sent, även) och vi alla insåg att det inte fanns något att servera maten på, så flöt det på fint. Efter tio timmar, när gästerna dragit vidare, var det lite tungt. Men vi laddade om med en termos kaffe, ett glas cider i ena handen, en sked i den andra och slog oss ner vid tårtbordet. Sockerchocken gav oss energi och det har knappast skådats mer effektiva diskare! Tolv timmar, men tolv ganska snabba timmar och definitivt tolv roliga timmar.

Och gårdagen, så här i okronologisk ordning. Jag, mamma och pappa tog båten in till stan, lite spontant sådär. Det var tydligen något slags
ståhej. Vi tog oss igenom folkmassan för att äta lite mat. Mamma var helt lyrisk över sin havskatt och jag själv var inte så lite nöjd jag heller. Grannarna i tegelhuset bredvid råkade gå förbi och höll oss sällskap. Jag kände mig verkligen som "en av de stora". Jag var inte nere på kajen och myglade folköl i buskarna. Jag satt på uteservering och delade en flaska vin med mina föräldrar. Åh, gud. Jag börjar bli gammal. Nu måste jag läsa en Bamsetidning för att kompensera.

Tolv timmar = Skavsår. Jorrå. Och ja, jag såg E-type igår. Yes!

Godnatt, säger jag med en bild från förra sommaren.

image47

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback