Fåordigt, Arn.

Igår var delar av klanen på bio. Bland massor med andra människor samlades vi för att se Arn (det här med bio gör mig alltid lite nervös, sitta instängd i ett rum med massor av människor man inte känner; paniken!). Sedan kan man fråga sig varför en sådan som jag såg en sådan film som Arn, men jag föll för grupptrycket och juletid är ju faktiskt lika med vara-inom-en-meters-radie-från-familjen-tid.

Hur som, filmen var sebar. Min första tanke var att det inte kan ha varit svårt att memorera repliker eftersom varje skådespelare hade ungefär fem var. Femton minuter Gilmore Girls innehåller mer dialog än två timmar och nitton minuter Arn. Snyggt gjord, väldigt osvensk, inte allt för töntig och vackra landskapsbilder. Men skulle jag se den igen? Nej. Blev jag kär i Arn-barnet? Ja.

image269

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: soffe

ganska tråkigt utan repliker...vi såg den dock aldrig.

2007-12-29 @ 00:56:22
Postat av: Andreas Lind

Jag och halva familjen passade på att se Arn på bion i Ljusdal på juldan och jag gillade den. Jag har visserligen läst böckerna så jag kunde fylla i alla luckor de lämnade öppna med alla klippningar. Saladins intensiva blick vid lägerelden kommer att sitta fast länge. Kläderna och miljöerna imponerade också. :)

2007-12-29 @ 09:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback