Är du blöt så är du blöt!

Stans tjockaste katt bor nog på mitt kvarter. Katten Chefen (som inte är minst i stan) har inte en suck mot den där bjässen som låg och vilade på plankan som var uppsatt mellan ett fönster och ett träd.

Dagens lingvistikseminarie var givande och fyllt av diskussion och delade åsikter. Jag hävdar fortfarande att är man blöt så är man blöt, även om det bara är lite. Wet is wet and dry is dry. That's that.

Jag lovade mig själv att börja med uppsatsen idag. Jag har tagit ner boken från bokhyllan och lagt den här bredvid mig. Räknas det som att börja? Aaa, jag tror det va. Har dessutom gjort en framsida. Jamen du ser, jag ligger ju på det torra! Kanon.

Jag har inte sett på dåliga eftermiddagssåpor (läs: somnat framför tvn) på länge, och efter att hela veckan ha vaknat tidigare än vanligt, men inte somnat tidigare än vanligt (you do the maths) så känns det ganska lockande faktiskt. Städning känns också ganska lockande. Jag gillar inte damm.

Jobb 1: Utrota damm!
Jobb 2: Somna på soffan.
Jobb 3: Baka semlor.
Jajje!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback