Posten och Pärlan.

Idag besökte jag Posten. Det var jättelång kö. Den gick så långt som utanför själva Postenlokalen. Kvinnan som stod två personer framför mig i kön skickade iväg ett jättestort kuvert. Det såg vidrigt ut när hon slickade på det för att klistra igen det. Känns inte det lite gammalt det där med slickandet? När ska samtliga kuvert ha en klisterremsa istället för en slickremsa? Jag snörvlade jättemycket (snor är icket en bristvara i dessa dagar) och killen framför mig vände en trekvarts varv och blängde på mig. Det skulle jag också gjort, det är otroligt irriterande med folk som snörvlar. Jag gick i alla fall från Posten med ett fint paket.

Efter Postenupplevelsen åkte jag och lekte med min älskade lilla Pärla. Han varken slickade kuvert eller blängde för att jag snorade, utan vara bara helt underbart glad och rolig som han alltid är.

Imorgon ska jag vara försökskanin åt min frisörvän som ska förvandla mig till brud och för första gången har jag fått order om att inte tvätta håret. Kommentarerna angående mitt hår brukar snarare vara av typen: "Nu måste du tvätta ditt hår!" Kul med förändringar, speciellt när de gynnar eget intresse.

Kul även med silver till Maria PH. Wow, vilken grej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback