Komposteringsfundering.

En tanke.
Ponera att en person sitter på en sten, i naturen, vid en älv och äter ett päron. Runtom ligger plastskedar och annat skräp. Där ska det inte ligga. Det ska till soptunnan femtio meter bort. När det ovan nämnda päronet är uppätet av ovanämnda person, vad händer då? Päron är sånt som förmultnar i jorden, sånt som man kan kompostera. Så vad är rätt? Kasta det i gräset eller i soptunnan? Låta det förmultna och bli ett med jorden eller ta plats bland allt brännbart material?
Ja, jag vet då inte.

Kommentarer
Postat av: soffe

Med äpplen och päron lämnar jag oftast bara pinnen (det är lättast så, tänk buss-situation då du annars måste sitta och hålla i hela skrutten, dessutom smakar inte kärnhuset så mycket om man äter det tillsammans med resten)....i mitt fall får jag bara kvar en pinne. Pinnar hör skogen till!

2007-05-22 @ 02:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback