Skolavslutning.

"Den blomstertid nu kommer..." osv. Idag är det min skolavslutning, skulle man kunna säga. Sista seminariet för termien och kursen. En applåd till mig själv som är färdig. Japp. Solen lyser och jag har klänning och flätor i håret (jag är en riktig tjejtjej ibland), precis om det ska vara på skolavslutning. Har firat mig själv med en daimglass och nynnar lite på "Flaggan vajjar".

Cyklade hem längs älven. De må ha varit en omväg, men så mycket finare än tråkiga Svingen. Dagens tantvarning var förmodligen när jag saktade in för att höra vattnet klucka och drog in ett djupt andetag för att känna doften av vår. 

Nu ska jag på med tygskorna (utan strumpor!) och gå och hämta ett paket (jajaja!) på Posten. Förhoppningsvis. Sen står en hel del planering på schemat, träningsläger, avslutning och fördelningsmöte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback