Min far var snäll mot Saaben på fars dag.

Fars dag. Dagen för far. Min far fick choklad. Sen ville han helst gå och lägga sig och vila. Min mor tyckte det var ohyfsat när hans barn var där på besök. Själv tyckte jag det var rätt okej, med tanke på att han pysslat om Saaben så snällt. På självaste fars egen dag. Jag har inte bara en mor i världsklass, som nämnt tidigare, utan även en far som toppar alla listor.

Till något helt annat. En liten Pärla som också vill hänga med i svängarna:

Pärlan: Men vad pratar du om egentligen?
Jag: Jag berättar för farfar vad som händer i ett tv-program.
Pärlan: Vadå för tv-program?
Jag: Desperate Housewives. Det är ett vuxenprogram, kan man säga.
Det går några sekunder och jag pratar på...
Pärlan: Hallå, kan du inte prata med mig nu?
Jag: Okej, det kan jag. Vad ska vi prata om?
Pärlan: Berätta för mig om det där tv-programmet.

Hejdå säger jag nu och lägger mig med boken. Den sista boken. Kan du tänka dig! Godnatt till er lyckliga själar som får sova inatt. "Sova är viktigt. Man blir mycket mer effektiv när man är utvilad. Tänk på det." - Min Far.

image214

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback