Det är skrivvecka i veckan.

Andra har höstlov, jag har skrivvecka. Jo just ja. Den där c-uppsatsen skaver som en sten i skon och det är inte bekvämt. Allt annat, allt annat i skolan är roligt. Men den där. "Kan ni tänka så kan ni skriva en c-uppsats." Jag börjar tvivla på att jag kan tänka.

Jag kan i alla fall konsten att göra mig själv glad. Som när jag bakar en söndag kväll, alldeles för sent för att vara kaksugen, och hela kakan finns kvar till måndag morgon. Trevligt. Det blir en bra kaffestund. Men först ska jag sätta igång ett projekt. Har varit besatt av tanken sedan vi bestämde att detta skulle genomföras (igår vid midnatt) och nu tänker jag minsann göra det. Skruva bort en dörr, that is.

Skrivvecka, visst, visst, men just nu är projekttid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback