Filmjakten och tidsplanen som sprack.

Jag föll pladask för Mettes idé om att se filmen hemma. Med en snabb uträkning räknade vi ut att då skulle man bli klar tidigare och ha mer tid över för resten som ska göras. Glad i hågen att det var uppehåll (men ändå iklädd mina snygga röda regnbyxor och den mörkblå regnjackan i storlek large) cyklade jag iväg till videobutiken. Snacka om snopen när jag såg att den var igenbommad. Eller så var den bara väldigt stängd. Plan B blev en liten kiosk längre bort, à la Gotta skulle man kunna säga, för er som vet. Mannen i kassan svarade dock i princip innan jag hann fråga klart att de inte hade den. Jag trodde honom.

Jag var ändå halvvägs till stan så det var lika bra att rulla ner till ett säkert kort. Ner rullade jag. Och det var fortfarande uppehåll. Den som är lite klipsk vet att nerförsbacke bort betyder uppförsbacke hem. Uppförsbacke var det. Och det var inte längre uppehåll.

Eftersom tidsplanen sprack blir jag nog inte färdig tidigare än planerat. Men vad gör det? Det är ändå en regnig och grå dag, så att tvingas att se på films känns inte som hela världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback