Så är studierna igång.

Jaha, så var den inskrivningen avklarad. Vi var 11 stycken i gruppen, varav hälften nya. Kul att det blev fler än bara jag och Mette. Som duktiga studenter gick vi efter den lilla introduktionen direkt och köpte den första boken som sas vara ett måstemåstemåsteha. Klockan var bara förmiddag när jag kom hem, så efter lite kaffe och att ha ögnat igenom terminsplaneringen cyklade jag ner på stan. Jag fortsatte i studentanda och köpte pärm, kollegieblock, några pennor och plastfickor (nämnde jag att jag älskar plastfickor?!).

Som vanligt, i början på terminen, känner jag mig peppad på plugg och är övertygad om att jag kommer vara en utmärkt student och köra stenhårt. Vi ser väl hur det blir med det. Men jag hoppas lite att det faktiskt kan bli så den här gången.

Nu ligger en mycket tveksam köttfärslimpa i ugnen och jag undrar hur det ska gå med den alltså. Spänning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback