Nu ska jag berätta för dig.

Jag ska berätta en sak, att när man upptäcker att man skrivit "partikelvärb", då borde man seriöst fundera på om man kanske skulle läsa svenska på någon slags nybörjarnivå. Det är ju fruktansvärt och jag kan inte förstå hur det hände. Bloggredaktionen har reagerat starkt på detta och funderar nu på om det kanske är dags för en ny chefsredaktör, en utan dyslexi!

- Vi säger en gång ingen gång, men stavar hon någonsin ordet verb med vokalen ä igen är hon ute illa kvickt.

Förutom morgonens fadäs ska jag berätta att Piff och Puff hoppade av glädje och fick både gåshud och en tår i ögat under en träning som var precis vad som efterfrågats. Sådana stunder är fina stunder.

image371

Godnatt säger vi på bloggen nu, med en bild från ljuvliga Paris.

Kommentarer
Postat av: soffe

Min jobbarkollega pratade flytande franska med en kund idag, jag blev yr i bollen och kunde inte jobba samtidigt, för jag försökte förstå i smyg. de pratade länge, jag förstod några ord.

2008-04-10 @ 01:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback