Varför dör barn?

Ordning och reda. Det gillar jag. Var sak har sin plats. Det finns rätt och fel. Man gör saker enligt vissa bestämda mönster. De flesta regler har en mening och är till för att följas. Man kan inte alltid komma och gå som man vill. Först i kön får göra sitt först. Först i mål får gulmedaljen. För att kunna göra två måste man fullfölja ett. Glasflaskor betyder glasflaskor och inte äggkartonger. De flesta verkar ha hjärnkapacitet nog att hålla sig efter dessa regler, accepterar att ett plus ett är två och betalar för de varor de plockat åt sig i matbutiken.

Jodå, visst finns det undantag. Vissa verkar inte förstå vad den lilla rullstolen vid en del parkeringsplatser betyder. Somliga tror att allt är gratis och andra ser världen som sin papperskorg. I sådana fall kan man bara undra vart deras föräldrar har hållit hus.

Men så kommer den viktiga frågan. Då de flesta faktiskt kan skilja på mitt och ditt, sist och först, rätt och fel;
Varför dör barn?! Tankeverksamheten lämnar jag åt dig som läsare. Jag förstår inte.
image378

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback