En dag före den stora dagen ju.

Världen! Kom ihåg att jag fyller år imorgon. Jag är riktigt laddad för en födelsedag som bara ska vara min. Vad fint. Jag ska baka och pyssla har jag tänkt. Och vara allmänt glad över livet. Och givetvis bjuda på fika om det är någon som vill ha. Men mest vara ego. Jarå.

Annars då? Jo, idag lever jag. Men igår tror jag att jag var död. Helt sänkt. Icke-levande. Varning för Jäger. Men det gick ju ändå till slut. Hela vägen till en mycket trevlig förfest faktiskt. Däremot tog det stopp när jag fick ögonen på krogkön. Då gick vi hem, innan midnatt! Det var minsann länge sedan något sådant hände.

Idag har vi hoppat lite inför en massa gråhåriga ute i solskenet. Det var ju inte direkt tjejernas bästa, men så går det när det lutar nerför. Vi är i alla fall igång och på väg mot riktig terminsstart. Och appropå gymnastik så ska jag träffa småttingarna för första gången ikväll. Det ska bli så himla spännande. Piff och Puff ska bli med 7-åringar. Det var ju ett tag sen.

Nej, nu glömde vi det viktigaste; Min födelsedag, som händer och sker imorgondag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback