Pling plong. Vem kommer nu?

Hur ofta händer det egentligen att det plingar på dörren bara så där utan att man väntar besök? Inte så ofta. Inte hos mig i alla fall. Idag hände det, twice!

Första gången jag öppnar dörren står där en liten tomte. Jag tror nästan att han var en tomte, han var så kort. Han påstod sig vilja gå till botten med grannarnas TV-problem. Tydligen gick ledningarna uppåt i huset. Don't ask. Han var nog egentligen en tomte. Kanske utsänd av Tomten för att reka läget inför julen. Vad behöver detta hushåll, liksom?!

Andra gången står där en man och pratar i hundraåttio. "Va? Vad säger du?" var jag tvungen att kläcka ur mig. Han påstod att vi inte betalat vår TV-licens, men efter att ha sagt att det har vi visst och förklarat att min roomie ibland får heta sitt andranamn i stället för sitt tilltalsnamn tackade han för sig och gick. Jag lovade att klistra upp roomies andranamn på dörren. Jorå.

Nu behöver det inte komma någon fler. Inte idag i alla fall. För dörrklockor som ringer när mörkret har fallit gör mig lite rädd. Lite mörkrädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback