En bra kvinna reder sig själv.

Jag visste att verktygslådan skulle komma till stor nytta en vacker dag. Den vackra dagen är idag. Förstå vilket antiklimax när jag äntligen fått granen att stå rakt och inser att julgransfoten läcker vatten. Damn it. Vilken tur då att min pappa lärt mig att en bra kvinna reder sig själv och utrustat mig med en ordentlig verktygslåda. Än en gång fick jag det klart för mig att tejp är världens bästa uppfinning. Efter lite meck under granen tror jag i alla fall att jag lyckats med en provisorisk lagning. En plåt fick rycka in också.

Nu är det dock långa dagar av väntan tills det är pynttime, för att uttrycka sig som Rudolf. Ända till söndag måste jag vänta. Men Roomie säger sig ha gått lös på julgranspyntet på IKEA och det låter ju helt klart lovande.



God natt granen, vi ses imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback