Därför ska du inte ringa vår hemtelefon.

En måndag eftermiddag hos fiskmåsarna.

En fiskmås ligger och vilar i sin säng, utslagen efter en helg med landslaget. Den andra ligger på soffan och försöker bekämpa diverse ryggkrämpor med en vetevärmare. Hemtelefonen ringer. En gång. Ingen reaktion. En gång till och ett "ååhh" hörs från fiskmåsarna i kör. "Jag orkar inte". "Är det min pappa så ringer han upp på mobilen". Det ringer många signaler. Fiskmåsarna ligger kvar i sina respektive bon. Telefonen slutar ringa och ännu ett samtal har gått förlorat.

Summa summarum, ring inte till fiskmåsarnas hemtelefon. Det är ingen som svarar.

image319

Kommentarer
Postat av: Lainen

Jag har ringt till er hemtelefon ibland. För det numret kan jag utantill!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback