När more is less är det enda rätta.

När jag låg i badet slog en liten tanke mig. Det finns vissa situationer och tillfällen här i livet där temat alltid ska vara more is less. Låt mig förklara:

1. Skumbad, vilket fick mig på tanken, görs alltid bäst med mycket skum. Vem gillar att bada och ligga och kika på sin nakna kropp? Heja bubblor!

2. Julgranspyntning. Överrös med kulor och glitter och ljus och tomtar och änglar och sparvar... you get it. En pyntad gran är en glad gran (i mitt hus tall).

3. Massor med hårspray på gymnastiktävling är ett måste. Frippan måste ju givetvis sitta där den ska när det ska snurras frivolter och saltos och skruvas hit och dit.

4. Alla sorters chokladbakverk gör sig bäst med rågade skedar kakao, lite mer än grundreceptet, och helst lite smält blockhoklad också.

5. Och till sist skulle jag vilja säga att ett digestivekex är som bäst och godast med ett lika tjockt lager ost som själva kexet. Yes indeed.

image318

Bilden ovan visar exempel på nr. 4. You get me?

Kommentarer
Postat av: Coach Puff

Jag håller helt och hållet med på alla ovanstående punkter!

2008-02-05 @ 16:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback