Blicken som säger; Vänner är vi.

Min systers kommentar efter att ha sett SATC-filmen var något i stil med "Jag ville bara ringa alla mina tjejkompisar och säga att jag älskar dem." Själv såg jag filmen igår, tillsammans med min vän som jag känt längst här i livet. Vi båda satt med något tårfyllda ögon filmen igenom. Feel good. Tummen upp!

Ikväll hittade jag en present jag fick när jag fyllde myndig. Och då slog det mig. Det var ju samma personer då, som nu, som de många åren innan jag fyllde myndig. Fan, vad lyxigt. Utan och innan. Som tights. Och skratt och gråt och massor av tid som bara gått utan att ses eller höras. Men ändå. Jag vet precis vart de är. Vart hade jag landat om de inte sagt "peppa upp för faan". Det är oklart. Det är lyxigt att de har gjort det. Alltid. Genom alla turer. Jag antar att jag bara vill säga tack. Och att jag är skyldig en stoooor, stooor tjänst.



Vad är en vänskap
Kan den förklaras
Blicken som säger; Vänner är vi
Sällan vi talar om vad vi känner
Vi bara vet det, vet det
Vänner, vi skall förbli

Kommentarer
Postat av: beez

vacker bild och vacker dikt.

ha en underbar sommardag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback