Ära vare gud i höjden denna har jag gjort på slöjden.

På träslöjden, i mellanstadiet, gjorde jag en gång ett ägg. Hela terminen jobbade jag hårt för att få den perfekta äggformen. Jag putsade och putsade. Först med grova sandpappret, sedan med mellanpappret och sist med det allra finaste. Jag putsade, kände mot kinden, blötte ägget och putsade lite till. Det tog tid. Det var ett helhjärtat jobb.

En gång åkte ägget upp i en av de stora dammsugarna i taket. Träslöjdsläraren med öppen flanellskjorta och hårigt bröst blev lite irriterad, men räddade mitt livsverk. Jag putsade lite extra, för hans skull. Sedan målade jag det blått.

Det är sådant jag tänker på ibland när jag måste.

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, jag kommer ihåg när det for upp i damsugarröret! Slöjd med Ingvar, det var tider det!

Postat av: soffe

du är söt

2008-06-28 @ 22:32:26
Postat av: Emma

Åh, ägget. Minns det som igår!

2008-06-29 @ 18:23:07
URL: http://emmaochjepson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback