The need has no law. Eller?

Nöden har ingen lag, alltså. Jo, jag har stenkoll på min engelska. Jag ska bli översättare. Hur som, det var inte temat.

Nöden har ingen lag, så säger man ju. Och vill man himla, himla gärna ha pannkaka, ja då är det bara att ta tjuren vid hornen. Det gjorde jag. Efter att den första och andra och tredje pannkakan blivit till något helt annat än något identifierbart som pannkaka, så var jag tvungen att tänka i nya banor. Kanske byta utrustning?

Utrustning. A och O. Där hade vi det. Nöten blev knäckt och pannkakorna blev, efter uppgradering av stekpanna, helt makalöst vackra. Jag är så lycklig. Nu ska jag äta dem med äpple och banan och se fotboll. Sen är det läggdags, för åh, vad skönt det var att vakna upp utvilad imorse.



Behöver jag säga det? Bree is back on track! Förhoppningsvis här för att stanna.

Kommentarer
Postat av: benita

Skam den som ger sej. Pannkakorna såg jätte goda ut. Själv har jag ätit surströmming ikväll mums.Kram Mor

2008-06-25 @ 21:40:27
Postat av: Frida S

Jag håller med Benita!

2008-06-26 @ 01:44:55
Postat av: Sabe

Jag har hittat Tapas stället i Barcelona.

Cervesería Catalana heter den och ligger på Calle de Mallorca 236. När jag var där för ett år sedan var det riktigt bra. Många spanjorer i kö vilket ju brukar vara ett +.



Sedan om man irrar runt kring ramblan kan man glida in på en sidogata här:

Rita Blue‎ på adressen Plaça Sant Agustí 3

2008-06-26 @ 22:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback