Blev resan inte som du tänkt dig?

Tidigare idag hörde jag på radion om ett par som skulle reklamera sin Thailandsresa för att de mötts av monsunregn istället för strålande sol. Det här var inget skämt och de skulle alltså kunna få sina pengar tillbaka. Helt ologiskt enligt mig. Puckat, rent ut sagt. Det kan väl aldrig någonsin vara resebolagets ansvar om vädret lever eller inte lever upp till förväntningarna?

Nyhetsnotisen fick mig i alla fall osökt att tänka på att om en månad så är vi nog i packartagen. Och jag känner mig hyfsat säker på att resan vi kommer att packa inför inte kommer att behöva reklameras. Det är ett krav, rent ut sagt. Pass, pesetas, p-piller och prit! Förmodligen kommer det bli stört kul. Bara inte Medelhavet blir ett ångestmoment, i så fall ska jag avsky honom för resten av mitt liv (om jag ändå kunde!).

Om livets resa inte blir som man tänkt sig, vem reklamerar man till då? Gud? Jesus? Fredrik R (aka Alfons pappa)? Krister på Statoil? Tell me, jag har en del synpunkter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback