Neighbours, everybody needs good neighbours.


Slå på låten och ha som bakgrundsmusik. Den gör sig bra till följande vardagsbetraktelse;

Föräldrarna är på semester och jag är därmed förste postansvarig. Idag när jag svängde förbi huset för att ta in diverse tidningar och räkningar mötte jag en granne som stod och skottade lite på föräldrarnas uppfart. "Jag tänkte att jag i alla fall skulle skotta fram soptunnan så den blir tömd". Så snällt av henne.

Jag hann inte skotta bort den stora snövallen då, utan planerade att göra det efter träningen. Körde till huset och möttes av en uppfart som var helt skottad och fin. Jag tror att det var Grannen G som varit framme med snöslungan. För visst har han en sådan? Eller är det Grannen A? Så gulligt, vem det än var. Och vad fint det är med goda grannar. Jag skickade ett sms till mamma och hon blev glad. Ja, alla blir glada av goda grannar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback