De två mest förbjudna yttrandena.

Det finns två saker man absolut inte får säga, yttranden som är lika med socialt självmord. 

Nummer ett. Man får bara inte säga att man inte gillar hundar. Råkar man säga det tittar folk konstigt på en och verkar bli sårade i själen. Sedan får man alltid svara på frågor om man har blivit biten av en hund eller dylikt. Det spelar egentligen inte så stor roll vad man svarar på frågorna, för man är redan ansedd som ett freak.

Nummer två. Något som nästan är värre än att inte gilla hundar är att säga att man inte är säker på att man en vacker dag vill ha barn. Reaktionerna på ett sådant yttrande är många, men lika i grund och botten och alltid något i stil med; VA?! Vad säger du?! Ett sådant här yttrande måste man nästan alltid ta tillbaka, eller i alla fall mildra med att säga "Men det är säkert bara för att det inte känns aktuellt nu".

Jag säger då det. Passa era tungor, gott folk.



Jag har bara träffat en snäll hund i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Andreas Lind

Tycker du inte om hundar!? :o









:)

2008-10-21 @ 04:13:02
Postat av: Östman

På nummer 1 säger jag: min kära bästis L, och på nummer 2 svarar jag: JAG.

2008-10-28 @ 09:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback