Det här med att svara i telefon.

Jag har funderat lite, som jag ibland gör. Denna gång handlar det om telefonbeteende. Och inte bara mitt eget. Nej, detta har jag noterat hos andra också. Låt mig förklara.

Det ringer i Lilla Rosa. Jag ser på skärmen vem det är som ringer. Jag svarar med ett hej och en presentation av mitt eget namn. Personen som ringer säger "Hej det är Mogabe" (nej, jag har ingen kompis som heter Mogabe, men jag önskar jag hade) varpå jag säger med en förvånad röst "nämen heej". Och det är just detta "nämen heej" som förbryllar mig. Varför säger jag så? Lilla Rosa har ju redan talat om för mig vem det är som ringer och det är väl knappast förvånansvärt att det då är densamme som är i andra sidan luren? Va? Va?

Appropå telefoner så funderar jag på att stänga av Lilla Rosa när jag i helgen besöker hufvudstaden för att umgås med diverse syskon. Vad skönt det skulle vara.



Om du bara visste vem lilla rosa förde mig samman med vid detta speciella tillfälle.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback