Dö, fransman, dö.

Uppgivenheten är total. Jag kommer aldrig att bli en fransman. Det går bara inte. Den där berömda polletten som man brukar prata om ibland faller inte på plats. Nepp.

På dagens uttalslektion diskuterade vi det faktum att man blir mycket bättre på att tala franska efter ett glas vin. Jag kom fram till slutsatsen att det är så klart därför som fransmän dricker så mycket vin, så de ska kunna tala sitt eget språk. Snacka om onödigt. Och så grammatiken på det. Snart kastar jag in baguetten och lär mig esperanto i stället.

God natt.


Kommentarer
Postat av: soffe

haha, du är för rolig du.

Postat av: Dragana

Ju visst är franska alldeles för komplicerat! *suck*

2008-10-09 @ 12:28:38
URL: http://iseedee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback