En hyllning till morgontidningen.

Vad det är trevligt att få en tidning i brevinkastet varje morgon. Det är verkligen jättetrevligt. I morse kröp jag upp i soffan med en kopp te och tidningen som förberedelse inför dagens tenta. Tentan gick vägen, tror jag. Om inte så måste det vara fel i facit. Efter två och en halv timme transkription bosatte jag mig på UB. Det kändes otroligt illa att inte få vila hjärnan, men eftermiddagen bjöd i alla fall på fika med två fiskmåsar. Utomordentligt trevligt.

Hade gärna hängt med gymnastikfamiljen ikväll, men jag har för dålig koll på mina underordnande konjunktioner för att kunna slappna av. Nu så här efter att ha sett Färjan blir det pluggkväll. Piggt. Jag längtar till samma tid imorgon.



Varje morgon kan ju inte börja med färsk fruktjuice, men morgontidning förgyller i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback