Jag har fått en ny vän.

Idag kom den riktiga kängan som sänkte mig till botten likt en sten. Grammatiklektion! Lost in space. Vilse i pannkakan. Rädd för livet. Himmel. "Ni kan väl alla regelbundna verb?" Kan jag? Kanske. Om jag får tjuvkika lite. Som ett brev på posten, bokstavligt talat, fick jag en avi som talade om att grammatikboken låg och väntade på posten. Tack Gud, eller Fredrik R, eller tomten, eller Le Petit Prince. Vem vet vem som bestämmer över sådana här fina sammanträffanden? Den lilla blå ska i alla fall bli min nya vän. Eller ovän. Jag hoppas på vän.




Kommentarer
Postat av: Beez

Jag avskyr grammatik.

Läste dock tyska, men det var inte bättre det.

Hemska minnen av verb-böjnings-förhör....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback