Bättre och bättre dag för dag.

Sjukt nöjd. Från och med idag och fyra månader framåt: Stolt ägare av ett gymkort. Jag och Lainen slog våra rönnbärshjärnor ihop och tog bestämda steg mot att bli hurtiga människor. Vi irrade omkring där inne i gymmet och fastän allt folk och de stora ytorna är lite skrämmande tror jag att jag ska trivas. Idag hann jag till och med plaska i bassängen. Plaskplask! Jag har för övrigt redan sjuk träningsvärk. Mums. Svag idag, stark om någon månad?

Idag har jag även gjort något så skrämmande som att spela in mig själv när jag läste en fransk text. Hemska övning. Så mycket franska har min talapparat inte producerat sedan ägget skickades runt hos Chrisse varje måndag morgon. Soffe, du vet! Fyra år kan jag förtydliga för övriga. Jag vill liksom ställa mig i försvarsställning och förklara att jag vet att jag är sämst. Men varför? För att jag bara vill vara bäst, så klart. Idag insåg jag dock att det är lika bra att erkänna, jag är sämst. Jag gillar det inte riktigt, men då kan det ju å andra sidan bara bli bättre.

Temat för hösten; Bättre och bättre dag för dag!



Javisst!

Kommentarer
Postat av: soffe

haha ägget, fast det var ju ändå ok att säga "je suis fatique" ( hur det nu stavas) så man pratade inte så mycket ändå, eller jo, jag kan sjunga allons enfants....!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback