Vad är din diagnos?

Man kan ju börja veckan på ett lite bättre sätt än med ett "Helvete!" Jag var på gränsen till försovning. Slängde på mig kläder, trampade frenetiskt till skrivsalen, satte mig ner, slog upp det diagnostiska testet och kände att min diagnos kommer mest troligt att bli något i stil med: "Dummare än tåget. Tror hon att hon ska klara den här kursen? Stackars människa." Jag har nog en släng av koncentrationssvårigheter också. I alla fall utan frukost i magen och när jag bara flugit upp ur sängen. Mer än två timmar orkade jag inte ge det. Och jag skäms över att någon ska läsa igenom och rätta. Det är rent ut sagt pinsamt.

Måndag morgon började alltså på sämsta möjlig sätt, men nu försöker jag komma i lite mer harmonisk stämning med Norah Jones. Kaffet kokar och jag ska slå mig ner med grammatikboken. Det första på veckans skolarbete-att-göra-lista är nämligen plugga verb (med versaler och tre utropstecken). Vilken fantastisk vecka detta kommer att bli!


Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken otur att försova sig. Skall jag investera i en väckarklocka? Du blir en bra franska student men du får jobba litet mer än vad du är van vid. Kramar från Mutti.

2008-09-15 @ 22:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback