Ett argt inlägg om sjukdom.

Nä nu är det inte många tankehappyplace som kan få mig på bra humör. Jag är fly förbannad. Uppenbarligen helt i onödan sa läkare ett åt mig att jag skulle ringa läkare två idag, medan läkare två sa att antibiotikan inte börjar verka förrän efter tre dagar och bad mig ligga ner med benet i högläge och vänta på bättre tider. I princip. Och vad glad jag blev när han kläckte ur sig "Du har inte varit nere vid Medelhavet va? Då kan det bli jobbigt." Spot on! Vi kör väl på när vi ändå är igång.

Detta är ju ett skämt. Jag känner mig som en hypokondriker och skäms ögonen ur mig varje gång jag besöker en läkare. Och inte känner jag något förtroende för sjukvården heller. Det bara tycks och tros och tänks. Jag tror inte på något förrän det bevisas för mig, svart på vitt.

Jag är förbanand. Kort och gott. Italiens, du vackra, är det ditt fel?


Kommentarer
Postat av: Lainen

Nu börjar du få samma uppfattning som mig. :P Men vad kan man få om man är nere vid medelhavet?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback