En bra kvinna reder sig själv. Och så födelsedag!

Efter en lång springtur och långt övervägande med mig själv bestämde jag mig igår för att fortsätta köra på det koncept jag jobbat efter i cirka ett och ett halvt års tid. Varför sluta med något som uppenbarligen funkar? Dessutom ska man inte somna med en dålig känsla dagen innan födelsedag, så det var bara att bestämma sig för att vända på det hela. Och jag somnade nöjd. För det bestämde jag mig för. Sneglade lite på min älskade tatuering och kom ihåg varför jag gjorde den. Just det.

Vaknade med ett leende på läpparna då kära mor och kära far kom och väckte mig med två små pärlor i släptåg. De sjöng och gav mig en jättestor present. Den ska rymma 120 liter av mitt liv. Och den var inslagen i rosa papper. Fantastiskt. Efter lite mer presentöppning blev det frukost och lekparksturné. Bara för att man fyller tjugotre betyder inte det att man inte vill leka på sin födelsedag. Grattis till mig. Tack.



Jättestor present. Jättenyvaken människa. Tjugotre år gammal.

Kommentarer
Postat av: Elin

grattis i efterskott mamma! du är saknad!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback