Jag måste bara berätta för världen!

Igår när jag skulle sova upptäckte jag att jag inte var ensam i rummet. En stor fluga flög omkring som om den vore skogstokig och var bara allmänt en fluga. Detta skulle inte bli kul, tänkte jag, och gjorde mig redo för flugjakt. Plockade upp en gammal tidning och var redo att springa runt, det brukar ju bli så. Men flugan måste varit trött av allt flygande och flugande för jag fick honom på första slaget. Och som om inte det vore nog, så i självaste dödsstöten studsar det lille flygfät rakt ner i papperskorgen. Hur ofta i livet händer sådant?!

Kan ha varit veckans bedrift. Helt klart one in a million, som Bosson skulle ha sjunigt med sin falsettstämma. Jag somnade i ett lyckorus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback