Hemma på min gata i stan...

...där behöver man inte snow-in-a-can på sina fönster. Den riktiga snön fixar det själv. Jag tycker det är mysigt. Jag gillar snön och välkomnar den varmt i denna februarimånad. Nej, inte varmt kanske, då smälter den ju. Jag välkomnar den bara glatt helt enkelt. Våren kommer, sommaren kommer, sluta tjata om att ni längtar. Ni som längtar. Om du blir överkörd av en buss imorgon så kommer du ligga i koma utan att ha tagit vara på det som faktiskt finns här och nu; djupsnö! Jag och Lainen var ute på promenad igår och var bara tvungna att plumsa lite i djupsnön. Den gick ända upp över knäna. Det är slöseri med dagar att gå och längta till något som kallas sommar. Klä på dig och plumsa igenom februari i stället. Det är det februari är till för. Det och semlor så klart, men det är ett annat inlägg. Plums, plums.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback