Pensionärsvarning.

Hur piggt är detta då? Ett möjligt återfall i sjukdomen. Mitt högkostnadskort används ju nästan flitigare än mitt H&M-kort. Inte okej. Inte okej. Opiggt, opiggare, opiggast.

Dagens i-valet-och-kvalet är om jag ska träna efter skolan eller inte. Nej, för att jag borde hem plugga lite samt förbereda någon mer spännande mat än havregrynsgröt åt min kära mor som kommer på middag. Ja, för att det ju bara är så roligt. Jag valar och kvalar lite, men måste nog tyvärr väga över åt nejsidan. Det får bli imorgon. Eller kanske senare ikväll.

Ikväll ska vi på teater, kära mor och jag. Och solen lyser och det är vårvinterkänslor i luften. En alldeles förträfflig årstid, säger mitt pensionärsalterego Elsie och viftar högt med högkostnadskortet. Ha en fin en!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback