Helgens klädval.

Vart tog helgen vägen? Jag gick från träningskläder till jobbkläder och tillbaka till träningskläder. Lite mer uppklätt än så var det i och för sig under fredagens after work, som för övrigt var mycket trevlig med ett i princip helt nytt sällskap. Religionslärarna diskuterade hetsigt egoism kontra altruism, men när de insett att den diskussionen bara gick runt i en cirkel bytte de kläder till historiker och förhörde varandra på årtal. Jag kunde 1066 och 1789. Är för övrigt imponerad av lärarstudenter, att de faktiskt vill och vågar bli lärare. Det är häftigt tycker jag. De kommer ju faktiskt göra skillnad här i världen i och med sitt yrke. Förhoppningsvis i alla fall.

Lördagen var det tävling hela dagen. Hade för en gångs skull inget huvudansvar och det var en fantastisk känsla. I stället kunde jag vara allt-i-allo och hjälpa alla förvirrade själar. Det lag vi ställde upp med kammade hem silver, 0.1 från guldet, vilket var helt oväntat och väldigt kul.

Hade en duktig paparazzi på plats som lyckades fånga brudarna när de dansade hem tävlingens högsta friståendepoäng. Snygga som vanligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback