Det här med att handla mat.

Trogna bloggfans kanske minns mitt MAXI-besök förra lördagen då jag skulle köpa middag men kom hem med choklad, tulpaner och cd-fodral i stället. Ja, precis. Ungefär så duktig är jag på att handla mat. Men då kylskåpet verkligen varit bortom lean de senaste veckorna tog jag tag i saken och påbörjade en handlingslista. Jag tyckte att jag lyckats få ner det vi saknade. Sen kom Roomie hem och fyllde på listan så den blev tredubbelt så lång.

Igår tog jag Röda Faran till MAXI och inhandlade det som stod på listan. Tänkte att jag skulle freestyla lite också och köpa hem lite annat kul som jag kunde hitta, men det blev inte mer än pommes. Annars bara prick det som stod på listan och inget mer. Det fanns inget annat på hela MAXI, jag lovar.

Åh, jisses. Hur ska jag kunna bo själv? Jag kan verkligen inte handla mat. Jag kommer att leva på tvättmedel, keso och mjölk. Det är ju inte okej. Kanske kan man få gå en kurs i mathandling?

Innan jag slutar vill jag även meddela att matkassen blev så tung så jag orkade knappt lyfta den. Jag var faktiskt tvungen att köra fram bilen ända till min port för att ha en chans att få in all mat i lägenheten. Och jag menar, jag har ju ändå tränat en del på gym nu på senaste. Det var helt klart en tung kasse!




Kommentarer
Postat av: Johanna

1680 t.o.r Sthlm - Nice i sommar 10 dagar runt 27 augusti. Sounds good?? :)

Postat av: Johanna

1680 t.o.r Sthlm - Nice i sommar 10 dagar runt 27 augusti. Sounds good?? :)

2009-01-15 @ 14:00:52
URL: http://sja.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag snackar avresa där nångång för då har ju du möjlighet att gå kursen där innan men ändå har du några veckor efter för att förbereda flytt. Så det måste passa rätt bra. Sjukt nice med Nice. He he med orvitsar!

2009-01-15 @ 16:34:45
URL: http://sja.blogg.se/
Postat av: salle

yees. jag har skrivit det i min almanacka, med stor, blå text. wiho!

yes, det är tanken det. har min lägenhet och ja, ska väl skaffa mig ett drägligt liv är tanken.

men tell me, vilka är ni som tävlar nu, från gamla a-truppen alltså? är ni ett fullt lag, månne?

2009-01-15 @ 17:00:01
URL: http://onenightinsofia.blogg.se/
Postat av: soffe

jo, jag förstod det när du skrev "alla i larret" men innan dess har jag bara tänkt att den där larret måste vara en himla trevlig prick!

2009-01-16 @ 00:09:24
Postat av: Johanna

Åh nej, jag menar 27 juli. Såklart. 27 juli och framåt typ 7-10 dagar eller nått. Ska hetsa N på söndag. :)

2009-01-16 @ 08:17:24
URL: http://sja.blogg.se/
Postat av: Lainen

Jag är expert på att handla i mängder och att alltid ha (nästan) allt hemma. Du är välkommen att titta in i mitt skafferi och studera vilken skillnaden mellan skafferi på matematik och älvans är..

2009-01-16 @ 17:49:31
URL: http://www.misslainen.se/blogg/index.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback