Du är bjuden på fest!

Så här är det, nu ska jag berätta.

Livet är fantastiskt. Och varför då? Kanske en och annan pessimist tänker. Och då säger jag att det är fantastiskt för att det är det. Livet levs och framförallt leks. Under fredagen hann jag med att göra en miljon matlådor, äta lunch med Lainen, shoppa, bygga en koja med Pärlorna, något så konstigt som att grädda glass i ugnen (mer info om detta spektakel hittar du
här) samt spela plockepinn. Och igår hann jag med att tjäna mitt levebröd, hänga med underbaraste vännerna samt slå klackarna i taket. Låter inte det festligt, så säg!

Jag hade så roligt, roligt, roligt igår, trots att den här staden kändes alldeles för liten eftersom det alltid är samma, samma, samma. Men jag, jag är inte längre samma och därför skrattade jag hela vägen hem med ett ägg under armen. Ägget rullade till sängs på direkten vid hemkomst och jag själv stekte mig faktiskt just ett ägg och la på en macka innan jag stängde de blågröna. Låter inte det festligt, så säg! Ännu mer festligt är dagens tillstånd i detta hem. För möjligen första gången är det ombytta roller.

Och titta här, så här blir det när man slänger in allt gott i världen på en och samma plåt. Brownie med valnötter, hallon, blåbär, glass, maräng och mandelspån. Waaow!


Kommentarer
Postat av: Frida

Hej och tack så jättemkt för igår. :) mkt bra kväll med underbart sällskap. Fy farao vad jag varit slö idag, inte ens orkat lägga energi på ett AliBaba inlägg :)! Måste även säga att den där kakan hade jag gääärna smällt i mig. Men ikväll blir det marängswch för vår del. Tjarå

Postat av: Anonym

Ombytta roller . . Aint gonna happen again!

2009-03-09 @ 09:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback