Glad påsk! För det är vad det är: glatt!

Oj, som vi lä(gg)ngtat efter denna dag och denna påsk. Nu är äggens högtid här i allra äggigaste grad. Trots att jag saknar min hönsiga familj som alla är samlade uppe i underbara Norrland är jag gladare i själen än på länge. Denna påsk går i trevlighetens tecken. Skärtorsdagen var en effektiv dag och en välförtjänt kväll i form av barnkalas med baletten och ett gäng Chalmerister med underliga namn och vita rockar med suspekta attiraljer. Genialt sätt att fira in påsken på, med dans och fyrverkerier.

Långfredagen var lång och så även min sovmorgon. När jag tagit mig upp tog jag mig igenom ett svettigt och extra långt aerobicpass och lite gym. Riktigt stark kände jag mig också. Underbar känsla. Kvällen spenderade jag med brödbak och diverse syprojekt till tonerna av Så ska det. Likt ABBA undrar jag vem som kom på att inget kan röra hjärtat likt en vacker melodi. Det är något magiskt över det där. Jag somnade som om det vore kvällen före julafton.

Idag, på självaste påskafton har jag städat, tvättat, renbäddat, handlat och bakat ännu mera bröd. Snart ska jag ta en promenad downtown. Solen lyser på västkusten idag. Inte för att det hade spelat någon som helst roll i min värld, just idag, om det regnat och blåst för idag kommer min alldeles egna sol hit för att lysa upp livet.

GLAD PÅSK! HAPPY EASTER! JOYEUSES PÂQUES! BUONA PASQUA!



Jag har fått ett påskkort och ska ge bort ett påskägg. Jippi!

Kommentarer
Postat av: Namme

Diverse syprojekt? Har du en sylåda då hoppas jag..

2010-04-03 @ 14:28:37
Postat av: kerstin

GLAD PÅSK jag är sååååå glad för din skull och hoppas helgen blir perfect! kramelikram

2010-04-03 @ 16:49:44
Postat av: pelin

ja men vilken tur då annars kan de ju komma som en överraskning för många!

jo de går väl sådär på tränigarna, har varit väldigt dålig närvaro på sista tiden men nu är veronika där två av tre träningar och styr upp så nu börjar de bli bättre :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback