På andra sidan bron.

I dag har jag fyllt upp vistas-i-Obbola-kvoten till det yttersta, kan man säga. Först och främst flög jag och två andra fiskmåsar iväg till campingmetropolen Fläse, efter att ha inlett starkt med en stört rolig stund på en studsmatta. Oj, oj, OJ, så kul! Och Fläse var trevligt (många fikapauser!) tills det blev 17 grader och moln. Då åkte vi hem. Heja sommaren. Sedan lurade MallanR ut mig på en springtur, även den på andra sidan bron. Hallå Harpsjön. Det var bra utlurat för det blev en bra springtur och en trevlig pratstund.

Så summa summarum en fin dag på andra sidan bron. Nu sitter jag som mest och väntar på att klockan ska slå Skype. Det gör den snart. Under tiden kollar jag vad det kostar att flyga ut i världen. Det kan exempelvis kosta 260 svenska riksdaler för att ta sig till Sardinien och tillbaka! Det är farligt att hitta sådana biljetter. Det känns nästan som att någon ger mig dem och att jag liksom måste ta emot dem. Jag skulle hemskt gärna vilja, ska sägas. Det är inte det att jag är storbjudd, men nu är det ju inte riktigt några presenter. Typiskt.

Sol i ögonen och kur under extra handduk. Men ändå, Norrland i våra hjärtan.


Kommentarer
Postat av: soffe

Boka sardinienbiljetterna kvinna. Just do it!

2010-08-03 @ 15:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback