Avsked och återseenden.

Eftersom jag flyttat från min hemstad har jag sagt många hejdån. Men det bästa är att alla hejdån ändå alltid någon gång blig hej igen.

I måndags bjöd Piff och Puff in barnen till glöggkväll och det var så mysigt och så många barn som kom. Det är ju inte helt säkert att de skulle vilja hänga med sina gamla morsor. Vi kunde konstatera att barnen blivit så sjukt stora, att vi fått barnbarn samt att vi verkar ha lärt dem mer än bara gymnastik. Hmm. Vilket gäng galningar, alltså. Kan behövas diverse terapisamtal för Piff och Puff efter all information som bara haglade över oss. Kära värld. Det var i alla fall fint och jag hoppas att barnen alltid ska vilja återse sina gamla mammor.

I tisdags kom två barndomsvänner över och precis som back in the days satt vi och fikade och pratade och skrattade. Det är underbart att ha ett spann på, ja hur mycket 15 år kanske, att blicka tillbaka på. Vissa moments mer okej än andra. En riktigt fin fikastund var det hur som helst. Somliga blir man helt enkelt glad av att träffa.

Igår styrde Forden ut ur Umeå kommun och in i Diamanten vid Ångermanlandskanten. Vi julfikade för glada livet och dukade sedan upp ett fint minijulbord. Underbara vänner och mysig dag med rätt julstämning. Framåt kvällen samlades ännu fler fantastiska vänner här ute i skärgården och det blev som sig bör hönsgård och en jättetrevlig stund.

Det är det här jag gillar med julen - alla fina återseenden. GOD JUL alla fina människor som förgyller juletiden. Ni är så fantastiska. Det är något alldeles speciellt med gamla vänner alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback