Det är juljul.

Jul är inte bara ett substantiv. Det kan fungera, rent språkligt, som ett prefix också. I dessa tider sätter vi jul framför allt och det blir så där extra mysigt. Det är julmarknad, julbelysning, julfolksamling, julhäng, julhandla, julpyssla, julbaka, julstäda, jultvtittande, julfest, julträff, julkram, julpost, JULKUL!

Idag har jag julåkt till stan med min julmamma. Vi har julhandlat och sedan julbakat. Snart ska jag julbasta med bästis och sedan julmysa och julhänga med den fina trion som kallas Tresamhet.



Julgöteborg är himla festligt. Har ni varit där?

Kommentarer
Postat av: Amanda Rieem

jaha va roligt.. pluggar du också?



ja jag måste ha sådana muggar varje morgon ..ahaha :;)

Postat av: Fani

ja :) har dock inte varit på nån julmarknad i år, missade det, så de var synd. skitmysigt ju!

göteborg har jag varit i, dock inte på vintern utan var där då vi åkte med min klass förra året (tog studenten samma år) och skulle på universeum. vi fick gå på stan efteråt sen o då jäklar shoppa jag loss vill jag lova ;p

kram

2010-12-15 @ 19:42:52
URL: http://glikia.blogg.se/
Postat av: Kristin!

HejHej! Ville bara ge tips om min blogg, den handlar om allt möjligt allt ifrån musik,mode o massa mera! just nu denna veckan så har jag ämnesvecka o det handlar om kärlek,otrohet,lögner,svek mm. kika in hos mig för mer info!:)



Gillar du inte reklam, får jag ursäkta!

2010-12-16 @ 00:20:31
URL: http://kriistiinjonsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är väl inget prefix, bara en vanlig sammansättning?

2010-12-16 @ 21:41:26
Postat av: Redaktionen till Anonym Lingvist

Nej, jag tycker det känns roligare med tanken att det är ett prefix. Liks :)

2010-12-16 @ 22:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback