Det här med julpyntet.

Jag och syskon satt och diskuterade julpynt. Bror med Fru hade varit på NK och förstod inte hur man kunde sätta en prislapp märkt tusen spänn på en bit papper. Hutlöst, kan jag också tycka. Och jag förklarade att jag nog inte köpt julpynt på tio år. Det förklarar väl varför ganska mycket av pyntet inte är så jättehippt, precis. Antingen är tomtarna sådana jag fått av farmor eller så är det sådana jag köpte själv när jag och kompisarna gick på stan när vi var små. Detta senare uttalande reagerade Bror på.

- Milon! Inga barn gick och köpte julpynt när de var små.
- Joo! Du vet, man tog bussen till stan, köpte ett sudd, några klistermärken, en liten tomte och så åt man kanske en stripsmeny på Frasses.
- Nej, Milon, man köpte inte julpynt.
- Jo! Jag och Lina gjorde... Typ året runt.

Så kom mitt julpynt till världen. Och så finns det så klart sådana som är märkta "Malin 1993". Som den fina tomten jag hittade här hemma i huset. Länge leve kärt gammalt julpynt!


Kommentarer
Postat av: Lina

Klart att vi köpte julpynt! Brukade vi inte köpa julpynt åt varandra också, i present?? :D

2010-12-16 @ 13:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback