SkrivPuff: Om oordning.

Jag skulle vilja söka lyckan i USA. Och så tänker jag att det kanske är läge att gå in seriöst för det här med italienskan - för att bli flytande. Det vore roligt att ta upp gymnastiken igen. Jag har bestämt med mig själv att börja gå på språkcafé och prata franska. Och så var det ju den där posten i studentföreningen som jag visst lovade att jag skulle ge ett försök. Jag vill jobba stenhårt. Borde jag springträna mer så här på vinterhalvåret? Alltså, nu är det bara att våga börja frilansa. Jag kan inte lämna min mysiga lägenhet. Jag ska skriva en bok. Yoga mer än en gång i veckan vore underbart. Vilken dröm att få bo i Frankrike igen. Är det en bra idé att lära sig fota på riktigt? Jag vill så himla gärna flytta. Åh, vad det känns viktigt att kunna ta ut en examen. Det vore trevligt att ha mer tid till att lösa korsord.

Helst allt det närmaste halvåret!

Det känns något oharmoniskt för tjejen som i normala fall sorterar kläder efter färg och ställer böcker i alfabetisk ordning. Planerar i minsta detalj och inte lämnar något åt slumpen.

Men det här får jag liksom ingen ordning på.
Är det en bra lösning att slå tärning då?

Kommentarer
Postat av: razaha

Jag brukar skriva upp på ett papper och sedan gå igenom det steg för steg för att sedan stryka över det.

Då tar var sak sin tid

Postat av: marmoria

Satsa på korsorden. Det är inte bara bra mot demens, det ger harmoni.

2010-12-18 @ 21:46:16
URL: http://marmoria.blogspot.com/
Postat av: soffe

Nä, tärningar är för yatzy.

Börja skriva! Göre ba!

Sen så är du ju som sagt varmt välkommen till 96 rue saint honore. Mycket trevlig gata, känner den mycket väl..



/526 p i maxiyatzy

2010-12-18 @ 23:29:46
Postat av: A. Johansson

Bra skrivet om den mesta alldagliga oordningen

2010-12-19 @ 00:31:44
URL: http://enheltnyvarld.wordpress.com
Postat av: Happy Songs

Det där med USA lät särskilt intressant, det finns många so called opportunities bakom de tre bokstäverna! =) Merry christmas!

2010-12-19 @ 00:54:09
URL: http://www.emmakvennberg.blogspot.com
Postat av: Kalle Byx

Ja visst är det svårt att bestämma sig. När man vill så mycket. Och det vill man ju.

2010-12-19 @ 09:18:10
URL: http://www.ormanas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback