SkrivPuff: Om rättvisa.

Pratade med min kära ikväll och Skype var på vår sida. Vi kunde alltså både se och höra varandra. Han gör någon slags Brasilienturné för tillfället. Får flyga från stad till stad och undersöka marknaden. Jag är så klart lite orolig med tanke på läget i Rio den senaste tiden och Brasilien i allmänhet bara. Men han lugnar mig med att han bor i bra kvarter. På fina hotell. Rör sig i rika områden. Det kan ju kännas tryggt. Eftersom Skype var på vår sida ikväll kunde han visa mig sin utsikt.

- Ser du där? Det där jättestora komplexet?

Ja, jag såg ett komplex med välskötta höghus. Stora terasser. Pooler. Växtlighet. Troligen makalösa vyer. Mitt i stadskärnan och så där lyxigt. Ett sådant område som för tankarna till pengar.

- Precis bakom det ligger en jättestor Favela. Där har ingen rinnande vatten. Där dör folk av hunger.

Brasilien är ett strålande land att vara rik i, men uselt för en fattig en. Har jag hört någon säga. Men det känns väl ändå ganska rättvist? Ska man vara jättebra på det ena, ska man vara jättedålig på det andra. Rättvist var det.

Kommentarer
Postat av: Amanda Rieem

aha jag förstår ;) men då ska du ju vänta också, med att börja plugga alltså, så att du kommer på det! :D Det kommer!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback