Det går bra nu, kompis det går bra nu.

Pluggdag med stort P. Jag sitter hemma vid mitt gamla skrivbord, som en gång var min fars, och läser om språkriktighet och annat. Det går faktiskt riktigt bra. Ja, det gör det. Jag prickar av på min att-göra-lista och både det ena och det andra fastnar också i hjärnan. Min tanke är att plugga mig full av kunskap idag, imorgon samt på fredag eftermiddag för att sedan kunna bara vara ledig och vila mig i form under helgen. Ja, det ska jag. Den här helgen har jag längtat efter i två månader och jag är övertygad om att den kommer bli årets bästa. Helst skulle jag i och för sig vilja vara vaken precis hela helgen för att inte missa en sekund av den, men det är nog inte så jättebra tentapeppsupplägg. Välvbefinnande däremot, det tror jag på.

Lite mer välmående blir man också när solen tittar fram. Jag har skrivit i tre timmar i sträck och ska nog ta en promenad för att fylla på med energi så jag orkar skriva och rita träda ända till nästa energitankning - dance dance! Det är viktigt det här med att tanka. Och ibland är ju saker och ting så roliga så att man känner sig helt tankad. Är det därifrån det uttrycket kommer? Att man fyller på kroppen med energi, det vill säga tankar sig själv, för att sedan kunna gå och gå och gå längre än om man bara hade haft halv tank?

Kära värld. Jag är språkförstörd. Men det är ju så himla roligt!  

Happ, det är vad jag gör idag. Skriver, läser, skriver, läser och fyller på med energi mellan varven i form av luft, dagsljus och dans i trevligt sällskap.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, det var tider det ! Stranden, skola eftermiddagen, middagsmys (ev. True Blood mm..), kl.23 "ska vi dra ut?" "nja..", låten spelas, "ska vi dra ut?" "ja, klart vi drar ut!"

2010-02-24 @ 22:09:41
Postat av: Sandra

I sommar.. mer än så vet jag inte.. men om du inte redan gjort det så tycker jag att du ska spana in The Vampire Diaries. Riktigt bra serie.

2010-02-25 @ 07:31:33
Postat av: Sandra

Jag vet inte heller, men det som går på reklam nu tror jag inte vi sett. vi har nog sett lika mycket som det gått i Sverige.

Ha det så underbart i Italien !!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback