K[valfri vokal]K-VÄDER!

Jag beställde väckning imorse som enligt löfte väckte mig, men sen somnade jag om ändå. Typiskt. När jag sedan vaknade, kvart över åtta i stället, möttes jag av snöstorm och då började jag tvivla på mitt val att sköta mina studier ordentligt. Men vadå, lite snö är väl inget för en norrlänning, så jag klev i alla fall upp och gick till UB. Helt ofrivilligt valde jag att sätta mig i IGLOO-avdelningen. Jag visste inte ens att det fanns en sådan avdelning. Där satt jag och frös i tre timmar och en halv och som en isbit mötte jag upp prego sis för lunch. Efter en lång lunch och ytterligare studier på Stadsbiblioteket gick jag hem. I ÖSREGN!

Blöt in i själen och särskilt om fötterna. Det är inte ens lite kul. Man vill liksom skrika i en kudde. Dagar som denna saknar jag Nice i september. Till och med backen upp till parkeringsplatsen. Kanske särskilt backen upp till parkeringsplatsen. Vi hade alltid så trevligt när vi traskade där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback